sunnuntai 11. toukokuuta 2008

Valituksien vastapainoksi jotain kivaakin

Olen ollut aika kova valittamaan täällä viime aikoina. Huolestuttavaa. Päätin siksi listata kivoja juttuja viime päiviltä:

Tänään oli aivan mahtava keli, kun olimme (hiukan epäonnistuneesti miehen toilailujen takia) mökillä appivanhempia moikkaamassa. Makoilin hetken uudessa aurinkotuolissa mukavassa asennossa auringon lämmittäessä. Ihan kuin olisi ollut kesäkesäkesä.

Siskon kanssa oli ihanaa eilisellä keikalla, vitsailimme, pidimme hauskaa ja toimimme mielettömän hyvänä tiiminä. Keskustelimme myös viime kerran tienesteistä (eikä tämä kerta yhtä lyhyenä keikkana ollut paljon parempi) ja sisko oli kauhistunut siitä, kuinka vähän minulle jää käteen. Ihana juttu, että hän ymmärtää asian. Ehkä minun ei tarvitse enää tuntea niin polttavaa huonoa omatuntoa kieltäytyessäni keikoista, kun siskokin sanoi, ettei hän tuolla summalla lähtisi edes kotoa.

Olen kuntoillut ahkerammin kuin koskaan. Olen saanut sykemittarin todelliseen hyötykäyttöön, vaikka muutaman namikan tarkoitus onkin vielä vähän hakusessa. Tällä viikolla olen urheillut kuutena päivänä yhteensä kahdeksan kertaa. Kilokaloreita on palanut huimat 4628. Kalorikulutuksen seuraaminen on kuitenkin saanut minut pohtimaan tarkemmin syömistäni - hyvässä ja pahassa. Olen nykyään huomattavan paljon tarkempi ruokien ravintosisällön kanssa, ehkäpä jo liiankin tarkka. Nykyisellä kuntoilutahdillani minun tulisi syödä vähintään 2300 kilokaloria päivässä, mutta joskus on päiviä, etten syö tuosta kuin puolet, joskus en edes sitäkään. Täytyy nyt siis kiinnittää huomiota siihen, että muistan syödä ja siihen, että syön oikeanlaista ruokaa. Kuntoilukärpäsen pureman jälkeen olen muuten nukkunut paljon paremmin kuin ennen, olen väsynyt ihan ihmisten aikaan ja harvemmin enää kukun yhteen yöllä.

Vapun reissu Hankoon lämmittää vieläkin mieltä. Oli todella ihana nähdä hyviä ystäviä ja vauhdilla kasvavaa pikkuneitiä. Harmi vaan, ettei nähdä useammin. Karjaan kummineitiä olisi myös tarkoitus mennä moikkamaan. Olemme viimeksi nähneet vuodenvaihteessa, joten nyt onkin jo korkea aika. Autoton elämä vaan hankaloittaa liikkumista. Onneksi on kuitenkin junayhteys, jolla pääsee melko kätevästi paikastamme A paikkaan B. Jostain syystä emme ole saaneet vierailua onnistumaan reissuilla Hankoon, sillä jotenkin aina sinne mennessä ja sieltä pois lähtiessä on niin kova kiire.

Huomenna lähden kolmeksi päiväksi työmatkalle Helsinkiin. Ihan mukava reissu taitaa olla tiedossa ja eilen tuli juuri sopivasti kutsu maanantaisille synttärijuhlille keskustassa. Entinen koulukaveri täyttää vuosia juuri maanantaina, joten täytyyhän sitä juhlia. Itse sankari tosin pääsee töistä vasta iltakymmeneltä ja seuraavana päivänä hänellä on aamuvuoro, mutta siinä välissä ehtii kuulemma ihan hyvin juhlia. Uskon :) Meinaan käydä ainakin moikkaamassa, sillä en ole nähnyt tätä ystävää aikoihin.

Ei kommentteja: