maanantai 1. syyskuuta 2008

Flunssaa ja jänniä käänteitä

Kamala flunssa iski ihan yllättäen. Miten niin tiistaina alkanut tukkoisuus ja perjantaina havaittu kurkkukipu liittyvät flunssaan? Olo oli jo eilen aika vetämätön, mutta menin silti töihin, sillä olin sopinut tapaamisesta. Päivän katkaisi jo kauan aikaa sitten varattu lääkäriaika, ja kun kunto oli mitä kauhein, katsoin parhaaksi häippästä kohti kotia.

Tätä päivää on kuitenkin piristänyt pari mukavaa juttua. Juttelin aamulla erään tutun miehen kanssa, jonka olen tavannut ensimmäistä kertaa jo vuosia sitten. Tiedämme toisemme ulkonäöltä, mutta harvemmin vaihdamme kuulumisia. Jutustelumme lomassa hän sanoi puoliksi tosissaan, että hänen onnekseen olen naimisissa, sillä hän voisi kuolla hymyni takia. "A smile I would die for." Naistenmies mikä naistenmies, mutta sai minut silti iloiseksi.

Työpöytäni ääreen palattuani sain puhelinsoiton yllättävältä taholta. Minulle soittanut henkilö kertoi avoimesta työpaikasta, jonka hän katsoi sopivan minulle erinomaisesti. Jännittäväksi asian tekee ensinnäkin se, että tämä henkilö on hyvin vaikutusvaltaisessa asemassa ja toiseksi se, että paikka on ihan oikeasti todella mielenkiintoinen. Todella.

Taas olen tilanteessa, etten voi olla laittamatta hakemusta, vaikka olen erittäin tyytyväinen nykyisessä työssäni ja olen saamassa uusia mielenkiintoisia haasteita.

Ei kommentteja: