maanantai 22. joulukuuta 2008

KVG

Asiakaspalvelu - siis hyvä asiakaspalvelu - ei tule kaikille aivan luonnostaan. Tilasin tuossa marraskuun alussa eräästä kultaliikkeestä kellon itselleni. Voi, se oli ihana ja ennen kaikkea kaunis. Kun kelloa ei viime viikkoon mennessä ollut näkynyt eikä kuulunut, kirjoitin myyjäliikkeeseen sähköpostia.

Kävimme loppujen lopuksi seuraavanlaisen keskustelun sähköpostitse (olen vain sensuroinut omani ja liikkeen tiedot sekä tilauserittelyn, joka oli ensimmäisessä viestissä):

Aimo, viesti 1: "Hei, en ole vieläkään saanut tilaustani. Terveisin Aimo"
Kulta- ja kellokauppa, viesti 1: "Hei'¨Mielestämme olemme laittaneet tuolloin sähköpostia että tuote oli mennyt jo loppuun. Siellä olisi varastossa vielä malleja joita on varstossa ja saadaan vaikka sinulle vielä tänään postitse. [Linkki nettisivuille]"
A, viesti 2: "Hei, en ole saanut viestiä teiltä. Lienee putkahtanut roskapostiin. Onko ko. kelloa saatavilla myöhemmin? Terveisin Aimo
KKK, viesti 2: "Ei on kokonaan loppunut mallistosta, valkoisella kumirannekkeella sitä vielä sai."
A, viesti 3: "Onpa harmillista. Mikä tuo mainitsemasi kumirannekkeisen kellon tilausnumero on? Olisi kiva nähdä kuva kellosta. Terveisin Aimo
KKK, viesti 3: "165e 1780570/musta 1780573 1780574/valkoinen 179euroa, hieman erillainen melkeinen sama 1780773"
A, viesti 4: "Hei, en haluaisi olla hankala, mutta noilla tuotenumeroilla ei löytynyt nettisivuiltanne mitään. Terveisin Aimo"
KKK, viesti 4: "Ei mitään mun virhe, vilkaise googlesta ja ulkomaiset sivustot tommyhili tuotenro lady watches"

Just. Siinä vaiheessa, kun minulle asiakkaana sanotaan, että KVG, kato v*ttu Googlesta, älyän viedä rahani muualle.

Onneksi viime viikolla on ollut yksi todella aurinkoinen asiakaspalvelukokemus. Melkoisen arvokkaat urheiluliivini menivät parin kuukauden käytön jälkeen rikki. Poikkesin matkalla jumpalle Sokoksen urheiluosastolle, mistä nuo liivini olin hankkinut.

Kassalla oli pirteä nuori nainen, joka otti tomerasti asiani hoitaakseen. Kyseisten liivien myynti urheiluosastolla lopetetaan, joten aivan yksinkertaista ei oikean koon ja mallin löytyminen ollut. Parin päivän ajan myyjä soitteli Sokoksille ympäri Suomen ja löysi kuin löysikin oikeat liivit.

Ehdin kiittää myyjää henkilökohtaisesti, mutta laitoin lisäksi viestiä myös Sokokselle. Toivoin, että positiivinen palautteeni menisi eteenpäin. Ilokseni sain vastauksen viestiini alle minuutissa. Tavaratalojohtaja kiitti mukavasta palautteestani ja lupasi viedä asian eteenpäin. Näin asioita pitääkin hoitaa.

5 kommenttia:

Anu kirjoitti...

No voi hele**tin pe*k***! Tuo KVG olisi saanut kyllä jäädä myyjältä/kauppiaalta kirjoittamatta! Eipä kiinnostanut kellon myyminen liikettä!
Olitko antanut puhelinnumerosi liikkeelle tilausvaiheessa? Minusta tuollaiset tuotteiden loppumiset ja muut ikävämmät ilmoitukset pitäisi ilmoittaa ajoissa ja puhelimitse. Se on suoraselkäinen tapa.

Sokos hoitaa kyllä hienosti asiakaspalvelun. Eipä ole kauankaan, kun minä annoin positiivista palautetta sinne eräästä myyjästä.

vilukissi kirjoitti...

Aivan, olisit saanut laittaa takaisin, että katto itte ja kvg, ja kellonne evvvk. Mutta oikein mukavaa jouluista oloa ja iloa sulle ja läheisillesi!

Minz kirjoitti...

No johan! Ihmeellistä asiakaspalvelua tosiaan. Eipä paljoa houkuttele hankkia jotain muuta samasta liikkeestä...

Koitahan nyt rauhoittua jouluun välillä kuitenkin! Vietä lämminhenkinen ja tunnelmallinen jouluaika!

Stansta kirjoitti...

Makoisaa, rauhallista ja nautinnollista joulua!!! =o)

Aimo kirjoitti...

Anu, vilukissi, Minz, veitte sanat (ja jalat) suustani :)

Anu, olin muuten antanut kaikki yhteystietoni ko. liikkeelle. Olet oikeassa, asia olisi ollut hyvä ilmoittaa puhelimitse.

Hyvää palvelua on muuten todella ihana saada ja vielä mukavampaa sitä on viedä eteenpäin :)