maanantai 6. huhtikuuta 2009

Koukous

Olin viime viikolla Kongressimessuilla Helsingissä. Minulla on paha tapa bongata varsinkin muiden teksteistä virheet.

Erään näytteilleasettajan roll-up -teline kiljui virhettä. Siinä oli kissaa suuremmilla kirjaimilla tämä virhe. Koukoustilat.


Hauskaksi (hah hah haa) jutun tekee se, että otin oheisen kuvan marraskuussa käytyäni Onnistunut tapahtuma -tapahtumassa (olipa muuten onnettomasti nimetty epäonnistunut tapahtuma). Tuolloin kiinnitin esitteen virheeseen huomiota ja mainitsin asiasta näytteilleasettajalle.

Kongressimessuilla sanoin taas asiasta. Minua lohdutettiin, että virhe oli todella pieni. Kuulemma edellisessä tapahtumassa vain yksi oli sen huomannut. Kukahan tuo yksi mahtaa olla?

Kannattaa tarkistaa ja vielä kerran tarkistaa ne vedokset ennen kuin antaa painoluvan.

5 kommenttia:

vilukissi kirjoitti...

Ja ennen painoon menoa, kannattaisi aina luetuttaa jollakin toisellakin ... tuollaiset kirjoitusvirheet eivät anna hyvää kuvaa kokouksen järjestäjästä. Joskus näin tosi kalliita kokouskutsuja, joista puuttui kokonaan kokouksen aika ja paikka.

Aimo kirjoitti...

Heh, sain viime keväänä kutsun entisen opinahjoni alumnitapaamiseen. Muuten hyvä, mutta kutsusta puuttui aika ja päivämäärä. Tekevälle sattuu, mutta olet aivan oikeassa, että huolittelemattomat painotuotteet antavat huonon kuvan.

Tiina kirjoitti...

Veikkaisin että aika moni muukin on sen huomannut, mutta vain yksi on viitsinyt huomauttaa siitä.
Minun täytyi kyllä lukea tuo pari kertaa ennen kuin tajusin mitä vikaa siinä on. Niin helposti sitä ymmärtää kirjoitettua tekstiä, vaikka ainoastaan ensimmäinen ja viimeinen kirjain olisi oikeilla paikoilla. :D

Stansta kirjoitti...

Oletko Facebookissa? Siellä on erityinen ryhmä kirjoitusvirheille ym. hauskuuksille:
"Edamjuusto 700 g 3,99 / kpl"
- monet hyvät naurut olen sieltä saanut... :D

Aimo kirjoitti...

Tiina, miten se olikaan se tekstin pätkä, jossa oli ainoastaan sanojen alku- ja loppukirjaimet paikoillaan. Ihan hyvin siitä selvää sai :)

Stansta, olen! Olen sinne jo pari kuvaakin laittanut. Yhdyssana on yhdyssana -ryhmään olen vienyt useammankin kuvan.