maanantai 2. marraskuuta 2009

Työnnän pullat uunihin

Vedän ulos palaneet. 
Näen mikrosta, kun savu kohoaa. 

Annan ilmaisen vinkin kaikille kaltaisilleni kodinhengettärille. Kun pullaa lämmitetään mikroaaltouunissa sulatusteholla, on viisi minuuttia aika passeli aika.

Jos esimerkiksi saatte päähänne lisätä sen viiden minuutin jälkeen lisää aikaa, saattaa teitä kohdata suloisen pullantuoksun sijasta tällainen näky.



Ja mikroa avatessanne tällainen.




Itse pulla (siis entinen pulla) oli houkuttelevampi mikroon mennessään. Iloisena voin kuitenkin kertoa, ettei lautaseen jäänyt tahroja.



Vaikka jotain muuta olisi tämän perusteella voinut odottaa.



Mikro sen sijaan jäi kaksiväriseksi. Kivakiva.



Enhän pullaa toki olisi halunnutkaan. Kahvikin jäi juomatta, kun kiireessä lykkäsin Sisun ulkokamppeisiin ja vaunuissa parvekkeelle nukkumaan. Itse ryhdyin siivoamaan ja tuulettamaan kämppää. Sen jälkeen pakenin pojan kanssa kävelylle tunniksi.

Täällä on ollut joka räppänä auki (mukaan lukien minun pääni) jo kolmatta tuntia ja haju on edelleen aivan kammottava. Kivakiva.

Mitäs sitten lämmitettäisiin?

6 kommenttia:

Tiina kirjoitti...

Mä olen aina luullut, että mä olen itse kauhea säätämään ja että mulle sattuu aina paljon kaikkea "mukavaa". Nyt olen tajunnut, että sehän on vielä pientä. Onneksi on tää sun blogi. ;D

Aimo kirjoitti...

GTBOS :)

Anu kirjoitti...

Kuule... Miten ihmeessä sinulle voi sattua niin paljon tällaisia pikkuisia haavereita..?!? Tuntuu siltä kuin joka viikko jotakin menisi rikki tai jotenkin muuten tuhoutuisi. Uskomaton pakkaus olet! =D

Minun mikrossani sulatusteho on ihan käyttökelvoton säätö. Kaikki alkaa savuamaan jo minuutissa. Merkillistä..

Aimo kirjoitti...

Anu, mä olen aika toivoton sählä, mutta silti ihan vakuutuskelpoinen. Vaan olisiko sittenkin vika sulatussäädössä eika mussa?

Minz kirjoitti...

No huh-huh! Taisi olla sitten täysiteho, eikä sulatus, kun noin kärähti. Se on muuten sitkeässä tuo savunkäry - takka aina toisinaan pölläyttää savut sisälle ja sitä saadaan sitten "tuoksutella" monta päivää sen jälkeen. Jää niin kiinni kalusteisiin ja tapetteihin. En yhtään ihmettele tuota ulos "karkaamistanne".

Holly kirjoitti...

Tosi mainio saavutus! :) Happens (only/also) to the best of us.