sunnuntai 27. joulukuuta 2009

"On äiti laittanut kystä kyllä"

Tämän joulun jälkeen olen yhtä opetusta rikkaampi: imetys, sekametelisoppa ja lanttulaatikko eivät sovi yhteen.

Sisu-raukka. Olen pahoillani (tähän samaan syssyyn pyydän anteeksi niitä ihania lokakuisia luumuja ja tämän päivän valkosipuliannosta).

Vuosi vuodelta löydän joulupöydästä yhä enemmän syötävää. Takana ovat ne ajat, kun söin joulupöydässä vain herneitä ja sinappia (kauan sitten) tai vihersalaattia (ei niin kovin kauan sitten).

Kaksi päivää jouluruokia on kuitenkin minun mittapuullani enemmän kuin tarpeeksi, joten olin onnesta soikeana tehdessäni eilen halloumisalaattia. Tänään sama linja jatkui ja tein kana-halloumisalaattia. Kanan marinoin jogurtissa, jonka olin maustanut mm. aimo annoksella valkosipulia ja minttua.



Mmmh, valkosipulia. Mmmh, halloumia.

Että ei sitten tarvitse ihmetellä, miksi naama on turvoksissa ja lähipiiri kavahtaa valkosipulihönkäystä.

Ei kommentteja: