keskiviikko 25. elokuuta 2010

Kulutus, eiku koulutus

Olin tänään koulutuksessa. Nyt on taas hankintalaki hallussa.

Kokouspaikalla, eräässä keskustan (ei se puolue) ketjuhotellissa ei ollut homma hallussa.

Ilmaisen nyt hämmästykseni tästä kuvan esittämästä karmeudesta.


Mikä ihmeen paikka, saanen kysyä, tarjoaa tänä päivänä aamukahvilla pasteijaa? Väsynyttä, rasvaista pasteijaa. Lötköjä lippuja Sepelvaltimotautilaan.

Eikä lounaallakaan mennyt sen hohdokkaammin. Olin ilmoittanut kalattomasta ruokavaliostani ja sain kuulla tarjoilijalta, että keittiö "on juuri ryhtynyt valmistamaan" annostani. Puoli tuntia myöhemmin, pöytäseurueeni jo syötyä ja siirryttyä kahviin, sain vihdoin annokseni.

Annokseni tosin sattui olemaan iso lautasellinen Finduksen couscous-wokkia seuranaan kamala lammikko punaviinikastiketta, muutama halkaistu kirsikkatomaatti ja halkaistu pieni artisokan sydän. Saatan olla väärässä, mutta minulle tuo wok on lisuke. Sain siis lautasellisen lisuketta pakasteesta ja sen tekemiseen meni yli puoli tuntia. Loistavaa!


Huvittavinta tässä on se, että koulutuksen tarjonnut organisaatio kehua retosteli koulutustilojen olevan "toimivia" ja tarjoilujen "huolella valittuja". Sallikaa mun nauraa. Kouluttauduimme kamalassa bunkkerissa rakennustyömaan keskellä ja valkokankaalle sai tihrustaa ihan toden teolla. Sallikaa mun nauraa!

1 kommentti:

Jaana-Maija kirjoitti...

Huh, olipa kamalaa. Joko yritys ei suostunut maksamaan paljon palvelusta tai sitten ravintola otti suuren katteen.