tiistai 26. lokakuuta 2010

Liikaa vaadittu

Vaadin ilmeisesti liikaa, kun haluan pyykinkuivaustelineeni kestävän ruostumatta kauemmin kuin vuoden?


On aivan selvästi liikaa vaadittu, kun minulle ei oikein kelpaa teline, joka vaatii kylpyankan pysyäkseen pystyssä?


 Taidan olla ihan tyhmä, kun haluan erään suuren suomalaisen kirjakaupan nettikaupassa tilata kirjan kerholehden tilausnumerolla. Se vaan ei mahdollista.

Ja vallan kohtuuton olen silloin, kun asiakaspalveluun soittaessani haluan puhua ihan oikean ihmisen kanssa ja hoitaa asiani ihan oikeasti.

Yritin ilmeisen epäonnistuneesti kuukausi takaperin perua Trendin tilausta. Tänään postiluukusta kolahti vastoin odotuksiani Trendi. Soittaessani jälleen asiakaspalvelun "palvelu"numeroon, sain taas vastauksen automaatilta.  

"Soititte palveluautomaattiin. Mikäli haluatte palvelua suomeksi, painakaa yksi."

Painoin ykköstä. 

"Aloittakaa näppäilemällä lehtikoodi. Lehtikoodin löydätte laskunne yläreunasta tai lehtenne asiakaspalvelutiedoista. Lopuksi painakaa ruutunäppäintä."

Mikä h*lvetin lehtikoodi, mikä h*lvetin lehtikoodi? En todellakaan löydä lehtikoodia laskusta (jota minulla ei ole) tai lehden asiakaspalvelutiedoista. Kun jätän näpyttelemättä, automaatti siirtyy hetken kuluttua seuraavaan kohtaan.

"Kiitos. Näppäilkää tilausnumeronne. Tilausnumeronne löydätte laskunne keskiosasta. Lopuksi painakaa ruutunäppäintä."

Mikä saamarin tilausnumero? Minulla ei edelleenkään ole laskua kädessäni. Eikö tähän voisi laittaa asiakasnumeroa? Se sentään löytyy lehden takasivulta. Jätän taas näpyttelemättä ja automaatti siirtyy kohta eteenpäin.  

"Kiitos. Mikäli asianne koskee osoitteenmuutosta, näppäilkää 1. Mikäli haluatte peruttaa tilauksenne maksetun kauden loppuun, näppäilkää 2. Mikäli haluatte peruuttaa tilauksenne välittömästi, näppäilkää 3."

Painan kolmosta kuin hullu. Yritän olla ajattelematta, että tästä ei taaskaan ole mitään hyötyä. 

"Kiitos. Automaatti on tallentanut tietonne."

Thanks for nothing. Mitähän tässä tallennettiinkaan? Jätin asiakaspalvelun nettisivuilta yhteydenottopyynnön. Katsotaan, kuinka käy. Taitaa olla liikaa vaadittu, että peruutus olisi mennyt läpi.

3 kommenttia:

Suvi kirjoitti...

Asiakaspalveluissa ei ole enää ihmisiä töissä kun ne on korvattu koneilla. Näin se vain on. Itsekin yleensä haluaisin keskustella elävän ihmisen kanssa, koska mikään kone ei vielä ole pystynyt vastaamaan kysymyksiini. Että näin. Kiva kun käyt kirjottelemassa, kiva käydä lueskelemassa.:)

Minz kirjoitti...

Juu, näät on niin raivostuttavia. Nykyään tuntuu, että mikään ei kestä kuukautta kauempaa ja varsinkaan puhelimella ei saa tavoitettua yhtään ketään mistään. Usein ei tahdo millään löytää edes sitä asiakaspalvelun sähköpostiosoitettakaan ja jos löytyy, niin vastausta viestiinkin saa kyllä odottaa ja odottaa ja odottaa. Kylmäksi on nämä asioinnit tehty. Joskus jopa tilausta tehdessä, mikä tuntuu ihan täysin hoopolta.

Kärsivällisyyttä vissiin näissä vaan kehitetään...

M. kirjoitti...

=D

Oij kun tarvitsin
juuri tänään nämä naurut! =))

Kiitos ja kumar...
eikäkö niiaus! :)

:)