perjantai 7. tammikuuta 2011

Mistä suolisto sen tietää?

Olen tässä odotusaikana enemmän tai vähemmän menestyksekkäästi syönyt monivitamiinia ja kalaöljykapseleita. Enemmän tai vähemmän menestyksekkäästi siksi, että vuorokaudenajasta riippumatta olen useimmiten tuijotellut tablettien ja kapseleiden jäämiä vessanpöntön pohjalta. Ei kovin kivaa.

Ja nyt, kun kapselit ja tabletit vihdoin pysyvät mahassa, on seurauksena ikävät kalaöljyröyhtäykset. Ei kovin kivaa sekään. Löysinkin sitten ilokseni apteekista uusia kapseleita, jotka ensinnäkin hajoavat vasta suolistossa ja toisekseen ovat piparmintun makuisia.




Mutta siis hei hetkonen. Jos kapselit hajoavat vasta suolistossa ja jos ne eivät röyhtäytä, niin miksi niiden pitää olla piparmintunmakuisia? Mistä suolisto tietää, miltä kapselit maistuvat? Kiinnostaako suolistoa kapseleiden maku? Tykkääkö suolisto piparmintusta?

Mitä, mitä, miksi?

2 kommenttia:

Hups kirjoitti...

Mun on pitänyt kommentoida tätä, mut en vaan oo ehtinyt aiemmin. Siis mun mies on töissään tekemisissä just noiden kapseleiden kanssa, joten piti kysyä siltä tätä asiaa. Se nauroi ääneen. :) Mut kuulemma piparmintun ansiosta purkista ei avattaessa lemahda kalaisa haju eikä kapselista jää vahingossa suuhun osuessaan sitä persoonallista aromia, joka ellottaa monia.

Aimo kirjoitti...

No nyt selvisi! Minulla oli vielä purkillinen peruskalaöljyä ja oli ihan pakko käydä nuuhkimassa kapseleita. Kammottava haju!