keskiviikko 16. marraskuuta 2011

"No niin, olkaas nyt hetki siinä, kun äiti ottaa kuvan."


Olen asialla nyt ensimmäistä kertaa, joten kovin mittavaa kokemuspohjaa minulla ei ole. Ihmettelen kuitenkin, miten niin moni jaksaa ottaa lapsistaan (jouluisen) kuvan joulukorttia varten. Miten tässä voi oikeasti onnistua?

Pienempi nyhtää tonttulakkia päästään heti alkajaisiksi. Isompi pitää lakin päässä, mutta näplää lakin solmua kysellen koko ajan "mikä tää on, mikä tää on". Seuraavaksi pienempi ottaa syöksyn kohti kuvaajaa ja isompi kiipeää sohvan selkänojalle "kato, minä olen korkeella". Kaksi lasta on hetkessä yksi viuhuva kasa tonttulakkia, valkoista paitaa ja farkkuja (minulla oli idea vähän vähemmän jouluisesta kuvasta). Kuvaustaustaksi viritelty valkoinen lakana saa räkäviirun toisen (en tiedä kumman) nenästä. Sitten kyllästyttää, nälättää ja väsyttää. Kaikkia meitä kolmea. Eikä kenelläkään ole enää tonttulakkia päässä.

4 kommenttia:

Tii kirjoitti...

Ah, samaistun tuskaasi. Meillä treenattiin joulukorttikuvaa varten antamalla lapselle tonttulakki, jota sai itse laittaa päähän. Lakki löytyi vähän myöhemmin vessanpytystä...

Ihana asetelma silti tuossa kuvassa. Raikas, vaikka ei olekaan sellainen perinteisen jouluinen - tai ehkä juuri siksi. :D (Mehän mennään puna-harmaalla asulla, keinutuolilla, lampaantaljalla ja kynttilöillä. Vetoan raskauden aiheuttamaan nostalgiatilaan.)

Minz kirjoitti...

No, siinähän se on! Vauhtikuvajoulukortti! <3

Usko pois, minä tyydyn vain neljän-kuuden koiran/kissan yhteispotretteihin. Ne on paaaaaljon helpompia kuin parin vikkelän muksun paikallaan pitäminen kuvausten ajan. Ymmärrän tuskasi täysin! Tsemppiä!

Kirsikka kirjoitti...

Tää on tämmöinen "paha lapseton ihminen kommentoi" -kommentti, mutta sanon silti. Minä en oo koskaan pitänyt niistä lapsijoulukorteista. Ne on vaan... jotenkin liikaa.

Mutta jos sellainen pitäisi saada, niin voi morjens että mieluummin sitten ottaisin tuollaisen lapsi-pipolakki-räkä-äidin tuskanhiki -asetelmakollaasin.

Siinä olisi sentäs realismia ja vitsiä.

Elina kirjoitti...

Me ratkaistiin tonttulakii-ongelma niin, että piirsin tietokoneella lakin jälkikäteen päähän. Yksinkertaista! :)