maanantai 16. tammikuuta 2012

Näkkileipäsilppua! Viisi euroa!

Huomiseen iltapäivään mennessä taukohuoneen seinällä?

"Asioin liikkeessänne tänään 16.1. iltaseitsemän aikoihin. Minulla oli - kuten tätä nykyä yleensä aina - kova kiire, enkä viitsinyt jäädä selvittelemään asiaa liikkeeseen, ajattelin, ettei se nyt niin haittaa, mutta kotona mieleni muuttui.

Juttu on nimittäin seuraavanlainen: Ostin Semperin gluteenitonta varrasnäkkileipää, joka kalliin hintansa (Oikeasti, paketti maksaa 5,25 euroa, yli viidenneksen Kelan kuukausittaisesta ateriatuesta. No, tämä nyt on kokonaan toinen valituksen aihe ihan toiselle taholle.) lisäksi on tolkuttoman helposti murenevaa. Valikoin siis erityisen huolellisesti pakkauksen, joka tuntui ehjältä. Käsittelin pakkausta kuin kuvainnollista kukkaa kämmenellä aina kassahihnalle saakka. Kassalla asetin paketin odottamaan vuoroaan hihnan alkupäähän, jottei se rusentuisi loppupäässä.

Siinä sitten muita ostoksia muina naisina hihnalle latoessani, tuli taakseni liikkeessänne työskentelevä vartija, joka otti kassalle kertyneen ostoskoripinon. Samalla hän tuli pudottaneeksi huolella vaalimani näkkileipäpakkauksen lattialle. Jo tässä vaiheessa arvasin, mikä minua odottaa kotona: Pakkauksellinen yli viiden euron näkkileipäsilppua. Ja oikeassa olin, koko paketissa ei ole muutamaa senttiä suurempaa näkkileipäpalaa. Ei kovin mukavaa. Mutta kuten mainitsin, en ehtinyt enkä viitsinyt jäädä selvittelemään asiaa kauppaan, vaan maksoin silppuni mukisematta.

Eniten minua kuitenkin harmittaa se, ettei vartija älynnyt pyytää anteeksi, vaikka hän kyllä selvästi pisti tapahtuneen merkille. Tällä vuodatuksellani en saa enää näkkileipää ehjäksi, mutta pyydän ystävällisesti huomauttamaan henkilökunnallenne, että vastaavanlaisten tilanteiden sattuessa, on kohteliasta vähintäänkin huomioida tapahtunut ja pyytää anteeksi."

Minun olisi ehkä syytä nukkua enemmän ja kirjoitella tällaisia palautteita vähemmän.

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ihan asiastahan tuossa purnaat.

Toista se on minulla kun kihahtaa liian nopeasti, ettei ehdi ajatella. Laitoin tulikivenkatkuisen viestin lehtiyhtiölle kun lehti oli taas kateissa. On jäänyt ennenkin matkalle ja on se nyt prkl kun ei yhtä lehteä saa perille asti ja blaa blaa... Ja sitten sieltä tuli hyvin ystävällinen viesti että tilauksenne on päättynyt. Voi kääk kun kirosin äkkipikaisen luontoni ja nopeat sormeni! Mutta siitä lähtien lukee allakassa tilausten päättymispäivät - sattuneesta syystä.

Tii kirjoitti...

Tuo on kovinkin asiallinen ja aiheellinen palaute, sanon ma! Lisäksi lähes neljän (4) vuoden työkokemuksella supermarketista jos toisestakin, niistä palautteista löytyy kaikenlaista. ("Se tyttö joka oli perjantaina yhdellä kassalla tervehti moikkaamalla vaikka kuuluu sanoa: 'Hyvää päivää!' Eikä suostunut lähtemään mun kanssa kahville ees.") Reklamaatio kehiin! Reklamaatio on kaveri!

Aimo kirjoitti...

Kauppa vastasi jo, reilu 12 tuntia palautteestani:

"Hyvä asiakkaamme Sukunimi Etunimi,
Olitte ottanut meihin yhteyttä koskien, vahtimestarimme pudottamaa näkkileipäpakettia.
Pahoittelen vahtimestarimme huolimatonta työskentelyä koreja ottaessaan kassoilla. Anteeksipyyntö on vähintä, miten tällaisessa tilanteessa pitää toimia.
Keskustelemme vahtimestariemme kanssa tapahtuneesta ja toivomme, ettei tällaista tapahtuisi enää.
Lopuksi haluan vielä kiittää antamastanne palautteesta. Asiakkailtamme saatu palaute siitä miten olemme onnistuneet työssämme on ensiarvoisen tärkeää.
Haluamme jatkossakin palvella Teitä mahdollisimman hyvin! Kunnioittaen, Etuniimi Sukunimi Asiakaspalvelupäällikkö K-citymarket Karisma."

Kirsikka kirjoitti...

Mä hei arvasin, että oli Sittari! :)

Viiu a.k.a Bridesmad kirjoitti...

ja Aimolle paiskattu One lovely blog award :)
Sulle pitäisi myös perustaa "hienosti reklamoitu"-palkinto.

Henna kirjoitti...

Tästä tuli niin fläsäri, kun luin ton palautteen sillon joskus töissä. :)

Aino Pokela kirjoitti...

:) Ha ha!

Oliko ihan taukohuoneessa?